Monday, April 16, 2012

Sekembalinya dari China

Setelah berada di China selama 5 hari dan 4 malam, aku dapat menimba bermacam-macam pengalaman dan pengetahuan tentang kebudayaan dan perubatan cina. Rasa nak kahwin dengan cina muslim pun ade. Kekeke.. (OK, ini tahap berangan takleh blah!) Actually, I fell in love with their way of living by saying that being healthy is more important than getting richer. Agak terasa kelakar apabila tour guide kami komen bahawa ramai wanita Melayu berperut buncit walaupun masih bujang sebab suka makan daging. LOL. #sotrue

Memang benar kata seorang blogger, menjadi seorang wanita muslim agak mudah untuk berdakwah dengan hanya bertudung je. Antara soalan femes yang disoal rakyat bukan muslim di sana ialah... "Kenapa wanita muslim pakai tudung?" Dan apabila aku jawab persoalan mereka, mesti diorg jawab, "Jawapan awak bagus." Maka soalan-soalan lain pula akan muncul. (cerita agak panjang sehingga ada lelaki cina berminat nak kahwin dengan aku. kah kah kah.. nanti ku cerita dalam entri lain)

Bertudung tanda awak muslim! So be proud to show it!
Pic credit to http://www.fie-nuts.com/ (my travel buddy)
Sebelum aku outstation lagi hujung minggu ini, aku perlu siapkan entri pengembaraan aku ke Beijing. Entri bergambar dan panjang berjela akan menyusul.

So stay tuned!

.

9 comments:

aimi said... [Reply]

tak sabonye nak tunggu entry baru ! hahaha

hazman aka species1980 said... [Reply]

whoaaa... tak sabar lak nak dengar citer travelog edisi china nie....

cik panadol said... [Reply]

untung la dpt pegi negara orang...mmg bnyk benda boleh blajar dr sana....timba pengalaman org kata hehehe....

Jard The Great said... [Reply]

@aimi... hehehe... lambat lagi ko

@hazman... kamu mmg rajin baca entri travelog aku. makaseh *terharu!

@cik panadol.. yep2x.. betul2x. tak rugi gi luar negara walaupun kena habiskan bnyk duit. kekeke..

JieJ said... [Reply]

ya..aku sabar menanti..heheh

jedi said... [Reply]

seronok berjalan sakan....

Mr Lonely said... [Reply]

wow.. memang best boleh pergi china~

hajiMete said... [Reply]

me baru je balik.. sibbaik x jumpa kat beijing kanns.. ihiks

Anonymous said... [Reply]

nnt ko dakwah skali si fi tu... suruh dia pakai tudung jugak... hahaha...