Monday, September 12, 2011

Mencari kadar sewaan terendah untuk Toyota Avanza atau Perodua Alza

Keluarga aku akan ke Kuala Lumpur pada bulan Disember ini dan banyak perancangan yang perlu dibuat untuk menyambut kedatangan mereka. Tiket penerbangan sudah selamat ditempah tinggal nak tempah hotel dan kereta sewa je lagi. Dalam perancangan ayah, mereka hendak ke Kelantan jugak untuk melawat adik aku yang sedang belajar medik.

Syukur adanya internet aku berjaya survey harga sewaan kedua-dua jenis MPV ini. Harga di bawah hanya berkuatkuasa sekiranya aku nak sewa lebih dari tiga hari. Kalau setakat sehari ja, harganya jauh lagi mahal.

  • Toyota Avanza - RM155 sehari

  • Perodua Alza - RM180 sehari 

Tanpa mengetahui keadaan MPV itu sendiri samada baru, berkeadaan baik dan sebagainya... yang penting boleh memuatkan penumpang seramai 7 orang. Itu sudah cukup baik untuk aku dan keluarga.

Amacam? Harga ok tak?

Korang ada cadangan lain tak?

Yang mana satu?
Pilihan hati?
.

6 comments:

Uchi kay-f @hmad said... [Reply]

cik jard..alza sgt kompetetif..!!

slmt hari raye!

Jard The Great said... [Reply]

@kf... cun lak tengok alza kan? selamat hari raya jugak! =)

saza said... [Reply]

aritu epul & family sewa naza ria..lupa lak rege bape nnti aku tnya..

Jard The Great said... [Reply]

@saza... ya kan. kamu mesti bnyk pengalaman menyewa kereta semasa kawen dulu. hehehe

Anonymous said... [Reply]

No telefon ada x

jaka said... [Reply]

makasih gan infonya dan salam sukses